Konami Digital Entertainment Co., Ltd.

Japon

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Brevet
Canada - CIPO
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Classe IPC
A63F 13/245 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles spécialement adaptées pour un type particulier de jeu, p.ex. les volants 1
A63F 13/35 - Dispositions d’interconnexion entre des serveurs et des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des serveurs de jeu - Détails des serveurs de jeu 1
A63F 13/44 - Traitement des signaux de commande d’entrée des dispositifs de jeu vidéo, p.ex. les signaux générés par le joueur ou dérivés de l’environnement incluant la durée ou la synchronisation des opérations, p.ex. l’exécution d’une action dans une certaine fenêtre temporelle 1
A63F 13/814 - Performances musicales, p.ex. en évaluant le joueur sur sa capacité à suivre une notation 1
A63F 13/87 - Communiquer avec d’autres joueurs, p.ex. par courrier électronique ou messagerie instantanée 1
Résultats pour  brevets

1.

DATA COMPUTATION UNIT FOR MUSIC GAME, DATA COMPUTATION PROGRAM FOR MUSIC GAME, AND DATA COMPUTATION METHOD FOR MUSIC GAME

      
Numéro de document 02652364
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2007-02-16
Date de disponibilité au public 2007-11-29
Date d'octroi 2012-08-28
Propriétaire KONAMI DIGITAL ENTERTAINMENT CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Ishida, Hiroki
  • Sakai, Toyokazu

Abrégé

A difficulty of each of change patterns of neck buttons R, G and B is indicated by a change point, which is stored in association with the change pattern. Using this data, the change level of an operation pattern of the neck buttons in operation sequence data is digitized. The digitized change level of the operation pattern is displayed on a song selection screen as a feature of each operation sequence data. Such an absolute index indicating a feature of the operation sequence data enables a player to rely on the displayed index, which facilitates the player to select operation sequence data suitable for the player's skill or taste.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/814 - Performances musicales, p.ex. en évaluant le joueur sur sa capacité à suivre une notation
  • A63F 13/245 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles spécialement adaptées pour un type particulier de jeu, p.ex. les volants
  • A63F 13/44 - Traitement des signaux de commande d’entrée des dispositifs de jeu vidéo, p.ex. les signaux générés par le joueur ou dérivés de l’environnement incluant la durée ou la synchronisation des opérations, p.ex. l’exécution d’une action dans une certaine fenêtre temporelle

2.

GAME SYSTEM AND METHOD FOR CONTROLLING GAME SYSTEM, GAME SERVER DEVICE THEREFOR, AND GAME DEVICE THEREFOR

      
Numéro de document 02585765
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2005-10-24
Date de disponibilité au public 2006-05-18
Date d'octroi 2012-07-17
Propriétaire KONAMI DIGITAL ENTERTAINMENT CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Kobayashi, Kenji
  • Nakamura, Masaru
  • Tamura, Ryuta

Abrégé

A game server device (3) stores message information representing contents of a message sent by a player and a card ID identifying each of a plurality of players in association with each other. Each of plural game devices (1) reads from a card (2) a card ID for transmission to the game server device (3), receives individual information corresponding to the card ID for storage, and transmits the individual information to an opponent participant's game device (1) so that the information is stored therein. Each game device (1), in a case in which an event is detected, displays a message represented by individual information that has been stored and requests an opponent participant's game device (1) to display the message. Furthermore, each game device (1), in a case in which the display of a message is requested from an opponent participant's game device (1), displays a message represented by individual information that has been stored.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/35 - Dispositions d’interconnexion entre des serveurs et des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des serveurs de jeu - Détails des serveurs de jeu
  • A63F 13/87 - Communiquer avec d’autres joueurs, p.ex. par courrier électronique ou messagerie instantanée