A multi-platform gaming system for amusing or entertaining one or more game participants playing a game on a gaming platform is described. The multi-platform gaming system can include collectible toys depicting or representing one or more game characters or objects relevant to a game adapted to be played on the gaming platform. The collectible toys can have associated therewith an RFID tag including a corresponding unique tag identification number. The RFID tag can include an antenna, integrated circuitry for wirelessly transmitting and receiving information to and from an associated RFID tag reader, and non-volatile programmable memory for storing game-relevant information describing skills, abilities or attributes associated with one of said game characters or objects.
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)
A63F 13/235 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo pour l'interfaçage avec le dispositif de jeu, p.ex. des interfaces spécifiques entre la manette et la console de jeu utilisant une connexion sans fil, p.ex. infrarouge ou piconet
A63F 13/24 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles
A63H 30/04 - Agencements électriques par transmission sans fil
A63J 21/00 - Appareils de magie; Accessoires pour prestidigitateurs
G06Q 30/02 - Marketing; Estimation ou détermination des prix; Collecte de fonds
A63F 13/323 - Dispositions d’interconnexion entre des serveurs et des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des dispositifs de jeu; Dispositions d’interconnexion entre des serveurs de jeu utilisant des connexions de réseau local [LAN] entre des dispositifs de jeu ayant des caractéristiques matérielles différentes, p.ex. des dispositifs de jeu portatifs connectables à des consoles de jeu ou à des machines de salles de jeux
A63F 13/98 - Accessoires, c. à d. agencements détachables optionnels à l’utilisation du dispositif de jeu vidéo, p.ex. support de prise de manettes de jeu
A63F 13/40 - Traitement des signaux de commande d’entrée des dispositifs de jeu vidéo, p.ex. les signaux générés par le joueur ou dérivés de l’environnement
A63F 3/00 - Jeux se jouant sur une table; Jeux de hasard
2.
System and method for playing a virtual game by sensing physical movements
A wireless input device for playing an interactive motion-sensitive game using a wireless-compatible game console in which a virtual play environment is represented through one or more computer-animated visual, aural or tactile effects is provided wherein game play is conducted by moving, shaking, twisting, waving or pointing the input device in a particular manner. The input device can include motion-sensitive circuitry and/or command circuitry for generating control signals and/or an effects generator and associated control circuitry to enable the input device to selectively generate at least one visual, aural or tactile effect comprising sound, lighting or vibration. The input device can include a wireless transceiver for providing two-way wireless communication with the wireless-compatible game console. An optional lighting element emits a light signal or pattern that can be sensed by an external sensor or camera to interpret one or more movements or gestures made using the input device.
A63F 13/211 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types utilisant des capteurs d’inertie, p.ex. des accéléromètres ou des gyroscopes
A63F 13/235 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo pour l'interfaçage avec le dispositif de jeu, p.ex. des interfaces spécifiques entre la manette et la console de jeu utilisant une connexion sans fil, p.ex. infrarouge ou piconet
A63F 13/245 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles spécialement adaptées pour un type particulier de jeu, p.ex. les volants
A63F 13/219 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types pour viser des surfaces spécifiques de l’affichage, p.ex. avec des pistolets optiques
A63F 13/20 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo
A63H 30/04 - Agencements électriques par transmission sans fil
A63J 21/00 - Appareils de magie; Accessoires pour prestidigitateurs
A63F 13/90 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement - Parties constitutives ou dispositions de dispositifs de jeu vidéo non prévues dans les groupes ou , p.ex. châssis, raccordements électriques, connexions ou armoires
A63F 13/213 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types comprenant des moyens de photo-détection, p.ex. des caméras, des photodiodes ou des cellules infrarouges
A63F 13/497 - Répétition partielle ou entière d'actions de jeu antérieures
A63F 13/69 - Création ou modification du contenu du jeu avant ou pendant l’exécution du programme de jeu, p.ex. au moyen d’outils spécialement adaptés au développement du jeu ou d’un éditeur de niveau intégré au jeu en permettant l'utilisation ou la mise à jour d'éléments spécifiques du jeu, p.ex. déblocage d’options, d’éléments, de niveaux ou de versions cachés
A63F 13/25 - Dispositions de sortie pour les dispositifs de jeu vidéo
A63F 13/285 - Génération de signaux de retour tactiles via le dispositif d’entrée du jeu, p.ex. retour de force
G06F 3/0487 - Techniques d’interaction fondées sur les interfaces utilisateur graphiques [GUI] utilisant des caractéristiques spécifiques fournies par le périphérique d’entrée, p.ex. des fonctions commandées par la rotation d’une souris à deux capteurs, ou par la nature du périphérique d’entrée, p.ex. des gestes en fonction de la pression exer
A63F 13/24 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles
A63F 13/825 - Adaptations particulières pour exécuter un genre ou un mode spécifique de jeu Éducation de personnages virtuels
A wireless input device for playing an interactive motion-sensitive game using a wireless-compatible game console in which a virtual play environment is represented through one or more computer-animated visual, aural or tactile effects is provided wherein game play is conducted by moving, shaking, twisting, waving or pointing the input device in a particular manner. The input device can include motion-sensitive circuitry and/or command circuitry for generating control signals and/or an effects generator and associated control circuitry to enable the input device to selectively generate at least one visual, aural or tactile effect comprising sound, lighting or vibration. The input device can include a wireless transceiver for providing two-way wireless communication with the wireless-compatible game console. One or more optional auxiliary components modularly attach to the input device to selectively create a modified input device having different desired functions or aesthetics.
A63F 13/235 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo pour l'interfaçage avec le dispositif de jeu, p.ex. des interfaces spécifiques entre la manette et la console de jeu utilisant une connexion sans fil, p.ex. infrarouge ou piconet
A63F 13/245 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles spécialement adaptées pour un type particulier de jeu, p.ex. les volants
A63F 13/24 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles
A63F 13/285 - Génération de signaux de retour tactiles via le dispositif d’entrée du jeu, p.ex. retour de force
A63F 13/25 - Dispositions de sortie pour les dispositifs de jeu vidéo
A63F 13/213 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types comprenant des moyens de photo-détection, p.ex. des caméras, des photodiodes ou des cellules infrarouges
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
A63H 30/04 - Agencements électriques par transmission sans fil
A63F 13/20 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo
A63F 13/90 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement - Parties constitutives ou dispositions de dispositifs de jeu vidéo non prévues dans les groupes ou , p.ex. châssis, raccordements électriques, connexions ou armoires
A63F 13/211 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types utilisant des capteurs d’inertie, p.ex. des accéléromètres ou des gyroscopes
A63J 21/00 - Appareils de magie; Accessoires pour prestidigitateurs
An interactive play structure is provided for facilitating team-oriented and/or group play to achieve a desired effect. The play structure includes play elements disposed at various locations and elevations throughout the play structure. Each play element can be activated or operated by one or more play participants to complete steps in a chain of triggering events. The overall completion of the chain of events results in a desired result or effect, such as a domino-like cascade of various mechanisms, balls, water the like. In one example, the effect includes the release of a cannonball from the top of a vertical structure. As the cannonball reaches the end of its descent, it causes water to be radially dispersed from a pool, such as onto nearby play participants. The cannonball is then advantageously returned to the top of the vertical structure through the use of one or more return conduits.
An interactive play structure is provided for facilitating team-oriented and/or group play to achieve a desired effect. The play structure includes play elements disposed at various locations and elevations throughout the play structure. Each play element can be activated or operated by one or more play participants to complete steps in a chain of triggering events. The overall completion of the chain of events results in a desired result or effect, such as a domino-like cascade of various mechanisms, balls, water the like. In one example, the effect includes the release of a cannonball from the top of a vertical structure. As the cannonball reaches the end of its descent, it causes water to be radially dispersed from a pool, such as onto nearby play participants. The cannonball is then advantageously returned to the top of the vertical structure through the use of one or more return conduits.
A system of interactive game play is provided wherein the gaming is carried out within a pool, water park or water attraction. The game utilizes electronically identifiable objects, such as waterproof wands, cards, bands, tags and/or the like, to provide an interactive game play experience generally simulative of a computer adventure game. Play participants are challenged to work and cooperate with other play participants to find and use identified objects, clues or other information to solve various puzzles or problems that present encumbrances inhibiting participants' advancement in the game. Each play participant may possess a unique RFID wand, band, card or the like, that electronically identifies the play participant and enables the play system to award and track points or other rewards to successful play participants individually or working with other play participants as a team.
A method of competitive game play is provided utilizing a plurality of balls or other discrete play media. Balls may be tagged or otherwise identified with a differentiating color, size, weight, printed code or other identification/tracking means, as desired. The game is configured such that individual play participants or groups of play participants (e.g., boys vs. girls) can effectively compete with other players or groups of players within the same game based on interactions with various game inputs distributed throughout the game system. The game inputs advantageously enable players to selectively control or direct ball movement and/or other play media movement to various desired collection areas, scoring areas, targets and/or the like. Play participants competitively play and interact with the gaming system and/or with one another to achieve desired goals and/or produce desired effects.
An interactive treasure hunt game is provided. Game participants receive a card, map and/or identification badge configured with an RFID tag, barcode or a magnetic “swipe” strip or the like. The RFID tag or other identifying device is used to store certain information identifying each play participant and/or describing-certain powers or abilities possessed by an imaginary character that the card may represent. Players advance in the game by finding clues and solving various puzzles presented by the game. Players may also gain (or lose) certain attributes, such as magic skills, magic strength, fighting ability, various spell-casting abilities, etc. All of this information is preferably stored on the RFID tag or card so that the character attributes may be easily and conveniently transported to other similarly-equipped play facilities, computer games, video games, home game consoles, hand-held game units, and the like. In this manner, the game can seamlessly transcend from one play environment and/or entertainment medium to the next.