Konami Corporation

Japon

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Brevet
États-Unis - USPTO
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Classe IPC
A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement 1
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs 1
G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques 1
G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H) 1
G06T 13/00 - Animation 1
Résultats pour  brevets

1.

Game software and game machine

      
Numéro d'application 10839458
Numéro de brevet 07277583
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2004-05-05
Date de la première publication 2005-03-31
Date d'octroi 2007-10-02
Propriétaire Konami Corporation (Japon)
Inventeur(s)
  • Morimitsu, Shinji
  • Ogaito, Yuji

Abrégé

A first image producing program perspectively transforms each polygon in a virtual space onto a plane on the basis of a view position in order to produce a first image, and a second image producing program deteriorates a quality of the first image to produce the second image having the same size as the first image. A synthetic image producing program produces a display image with combination of the first and second images by applying semi-transparentizing processing to at least one of both first and second images so that each polygon of the first image can be displayed around a depth position of a gaze position and each polygon of the second image can be displayed as the polygon approaches at least one side of both front and rear sides concerning the gaze point.

Classes IPC  ?

2.

Music game software and music game machine

      
Numéro d'application 10828664
Numéro de brevet 07601056
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2004-04-21
Date de la première publication 2005-02-03
Date d'octroi 2009-10-13
Propriétaire Konami Corporation (Japon)
Inventeur(s) Watanabe, Tsutomu

Abrégé

Music game program stored in a computer readable medium for causing a computer to output music data that corresponds to music, selected by a player, through an input device from a sound output device. The program also causes the computer to execute a procedure for displaying, on a display, a background image that corresponds to the music data. A computing a demand command invites a user to operate a specific key in correspondence with partial song data. Each demand command is produced as a command image which corresponds to each key. The command images are displayed in the order of playback of the partial song data and move on the display. A procedure for judging determines whether or not keys were operated with a predetermined timing. A procedure is also provided for outputting partial song data in which playback pitch is changes according to the result of the judgment procedure.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)