Disclosed is a method for providing a dart game image, which is performed by a dart game device for participating in a play session assigning a play time constraint to two or more devices according to some embodiments of the present disclosure. The method for providing a dart game image may include the steps of: receiving play-related data of another device participating in a play session in which the dart game device participates, the play-related data including non-image play result data; determining a display image related to the play-related data on the basis of the play-related data; and displaying the determined display image.
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
A63F 13/49 - Sauvegarde de l’état du jeu; Pause ou fin du jeu
A63F 13/77 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant les données relatives aux dispositifs ou aux serveurs de jeu, p.ex. données de configuration, version du logiciel ou quantité de mémoire
According to several embodiments of the present disclosure, disclosed is a method by which a dart game device participating in a play session that assigns play time restrictions to two or more devices provides a dart game image. The method for providing a dart game image may comprise the steps of: determining a valid play time period of the play session on the basis of the play time restrictions assigned to the play session, the valid play time period at least partially corresponding to a valid play time period of another device participating in the play session; and displaying information related to the valid play time period. The representative drawing can be figure 13.
A63F 13/77 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant les données relatives aux dispositifs ou aux serveurs de jeu, p.ex. données de configuration, version du logiciel ou quantité de mémoire
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
According to several embodiments of the present disclosure, disclosed is a method by which a dart game device participating in a play session in which play time is restricted to two or more devices provides a dart game image. The method for providing a dart game image may comprise the steps of: receiving play-related data of other devices participating in the play session in which the dart game device participates; determining, on the basis of the received play-related data, a display area in which objects related to the other devices are displayed, the display area being an area adjacent to at least a part of the outer edge of a dart target unit of the dart game device; and displaying the object in the determined display area. The representative drawing can be figure 13.
A63F 13/77 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant les données relatives aux dispositifs ou aux serveurs de jeu, p.ex. données de configuration, version du logiciel ou quantité de mémoire
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
According to some embodiments of the present disclosure, disclosed is a method for providing a dart game image performed by a dart game device that participates in a play session in which a play time limit is given to two or more devices. The method may comprise the steps of: displaying, on a display unit, a first object displaying information related to a first device from among two or more devices participating in a play session, and a second object displaying information related to a second device; receiving play-related data of the devices participating in the play session; and determining whether to change relative positions of the first object and the second object, on the basis of the received play-related data. A representative drawing may be Fig. 13.
A63F 13/77 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant les données relatives aux dispositifs ou aux serveurs de jeu, p.ex. données de configuration, version du logiciel ou quantité de mémoire
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
A63F 13/71 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu utilisation d'une communication sécurisée entre les dispositifs de jeu et les serveurs de jeu, p.ex. en encryptant les données de jeu ou en authentifiant les joueurs
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
A darts game device according to some embodiments of the present disclosure is disclosed. The darts game device may comprise: a dart target part having multiple score areas; a network communication unit which transmits first play-related data of the darts game device participating in a play session assigning a playing time limit to two or more devices, and receives second play-related data of a different device participating in the play session; and a display unit which displays information related to the play session on the basis of the second play-related data. The representative drawing may be figure 13.
A63F 13/77 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant les données relatives aux dispositifs ou aux serveurs de jeu, p.ex. données de configuration, version du logiciel ou quantité de mémoire
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
A63F 13/358 - Adaptation du déroulement du jeu en fonction de la charge du réseau ou du serveur, p.ex. pour diminuer la latence due aux différents débits de connexion entre clients
A method according to some embodiments disclosed herein is performed by a dart game server and is for determining dart game players who are to participate in a play session that imparts play time constraints to two or more devices. The method may comprise the steps of: receiving first play result information from a plurality of devices that participated in a first play session conducted during a first time period; and determining, on the basis of the first play result information, a plurality of players who are to participate in a second play session during a second time period that comes after the first time period.
A63F 13/48 - Démarrage d’un jeu, p.ex. activation du dispositif de jeu ou attente que d’autres joueurs se joignent à une session multi-joueurs
A63F 13/795 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour fournir une "liste d’amis"
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
A63F 13/67 - Création ou modification du contenu du jeu avant ou pendant l’exécution du programme de jeu, p.ex. au moyen d’outils spécialement adaptés au développement du jeu ou d’un éditeur de niveau intégré au jeu en s’adaptant à ou par apprentissage des actions de joueurs, p.ex. modification du niveau de compétences ou stockage de séquences de combats réussies en vue de leur réutilisation
Disclosed is, according to some embodiments of the present disclosure, a method for providing an image of a dart game performed by a dart game apparatus. The method for providing an image of a dart game may comprise the steps of: receiving second play-related data of a different device; determining a display property for a second object associated with the different device on the basis of at least part of the second play-related data; and displaying the second object on the basis of the determined display property. A representative drawing may be FIG. 13.
A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs
A63F 13/49 - Sauvegarde de l’état du jeu; Pause ou fin du jeu
Disclosed is a dart game device according to some embodiments of the present disclosure. The dart game device may comprise: a body part which forms the exterior of the dart game device; a target fixing plate provided in one area of the front surface of the body part; a dart target part seated on the front surface of the target fixing plate; and a target cover part configured to cover at least a part of the dart target part and fixed and coupled to the target fixing plate.
Some embodiments of the present disclosure provide a dart game device. The dart game device may comprise: a body part having a dart target disposed at the front surface thereof; a support part including a coupling portion coupled to the top of the body part and an extension portion formed to extend toward the front of the coupling portion; and a cover part rotatably coupled to the support part through at least one hinge.
F41J 3/02 - Indicateurs ou tableaux de marquage des points pour jeux de flèches ou de fléchettes
F41J 3/00 - Cibles pour flèches ou fléchettes, p.ex. pour le sport ou un jeu
F41J 5/14 - Appareils pour signaler les coups au but ou le score au tireur, p.ex. manœuvrés à la main, ou pour établir une communication entre la cible et le tireur; Appareils pour enregistrer des coups au but ou des scores