Electronic Arts Inc.

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Propriétaire / Filiale
[Owner] Electronic Arts Inc. 15
Electronic Arts Computer Software (Shanghai) Co., Ltd. 1
Date
2019 3
Avant 2019 12
Classe IPC
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs 3
G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques 3
A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement 2
G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet 2
G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H) 2
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Résultats pour  brevets

1.

MATCHMAKING FOR ONLINE GAMING WITH STREAMING PLAYERS

      
Numéro d'application US2018066500
Numéro de publication 2019/172977
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2018-12-19
Date de publication 2019-09-12
Propriétaire ELECTRONIC ARTS, INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Labate, Jesse Alan
  • Karlsen, Glenn Arne
  • Waller, Mark Ryan

Abrégé

A matchmaking system matches players for online gaming, when some of the players may be streaming players and other players may be non-streaming players. The streaming players, due to receiving content of the online game via computer networks from a streaming system, may experience a relatively greater network latency for game events relative to non-streaming players. When matching streaming players and non-streaming players for online game play, the relative competitive disadvantage for streaming players due to network latency may be compensated. Additionally, streaming players using input devices that may be more difficult to use and/or may be less responsive during game play, such as a touch screen, may also have their input device disadvantage compensated during matchmaking.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/795 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour fournir une "liste d’amis"
  • A63F 13/48 - Démarrage d’un jeu, p.ex. activation du dispositif de jeu ou attente que d’autres joueurs se joignent à une session multi-joueurs
  • A63F 13/798 - Aspects de sécurité ou de gestion du jeu incluant des données sur les joueurs, p.ex. leurs identités, leurs comptes, leurs préférences ou leurs historiques de jeu pour évaluer les compétences ou pour classer les joueurs, p.ex. pour créer un tableau d’honneur des joueurs

2.

LAYERED GRAPH DATA STRUCTURE

      
Numéro d'application CN2017119869
Numéro de publication 2019/127373
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2017-12-29
Date de publication 2019-07-04
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Nari, Anand
  • Zhou, Jian
  • Ren, Wen
  • Li, Jian
  • Yang, Frank
  • Feng, Guowen

Abrégé

A layered graph data structure can be stored using a vertex table and an edge table. The vertex table includes a vertex identifier column and a first graph identifier column. The edge table includes a second graph identifier column, a node identifier column, and an edge type column. Queries of the layered graph data structure include a target entity and a graph level, and iterative searching of the vertex table and the edge table is performed based on the graph level and data stored in edge type column.

Classes IPC  ?

  • G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet

3.

REAL-TIME LOCALIZATION

      
Numéro d'application CN2017091457
Numéro de publication 2019/006585
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2017-07-03
Date de publication 2019-01-10
Propriétaire
  • ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
  • ELECTRONIC ARTS COMPUTER SOFTWARE (SHANGHAI) CO., LTD. (Chine)
Inventeur(s) Wei, Kun

Abrégé

Systems, methods, and machine-readable media for real-time localization are provided. The system provides the real-time localization of an online product that is released to a client in its native language. The online product may include a native layer (502) where content in the native language is provided as well as a localization layer (504) where the content that has been localized can be provided for display. The localization layer (504) may be superimposed on the native layer (502) such that the content of the native layer (502) is obscured from display. The system includes determining both the native language and detecting the user's locale so that the system can provide a localized version of the native content. The client calls a backend translation engine (240) of a server to request for the localized version, and the backend translation engine (240) can respond with the localized version in real-time.

Classes IPC  ?

  • G06F 17/30 - Recherche documentaire; Structures de bases de données à cet effet

4.

SIMPLIFYING SMALL MESH COMPONENTS WITH REDUNDANT BACKS

      
Numéro d'application US2016039071
Numéro de publication 2016/210166
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2016-06-23
Date de publication 2016-12-29
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Le Geyt, Talan

Abrégé

A mesh simplification system receives three-dimensional (3D) polygonal mesh of a 3D object. The mesh simplification system identifies a component of the (3D) polygonal mesh, having a first surface area size being less than a second surface area size of the 3D polygonal mesh, wherein the component comprises a set of topologically interconnected surfaces that are modeled as a separate structure from the 3D polygonal mesh. The mesh simplification system then automatically generates a simplified version of the component by removing a back surface from the component, wherein the simplified version the component comprises fewer polygons than the component.

Classes IPC  ?

5.

TRACK-BASED INTERACTIVE MUSIC TOOL USING GAME STATE TO ADAPT PLAYBACK

      
Numéro d'application US2008077348
Numéro de publication 2009/042576
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2008-09-23
Date de publication 2009-04-02
Propriétaire ELECTRONIC ARTS, INC. (USA)
Inventeur(s) Hegstrom, Christopher

Abrégé

An audio player for playing back a plurality of tracks, comprising a game state monitor for monitoring a state of an interactive video game being played by a user of a game device, a track controller for managing a plurality of audio tracks, and a track manager for playing out selected ones of the plurality of audio tracks wherein the selected ones are selected based on game logic and a current game state of the interactive video game.

Classes IPC  ?

  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques

6.

MULTIPLAYER PLATFORM FOR MOBILE APPLICATIONS

      
Numéro d'application US2008055934
Numéro de publication 2008/109685
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2008-03-05
Date de publication 2008-09-12
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Sohl, Barry
  • Radcliff, Cory
  • Olso, Brooke Elizabeth

Abrégé

A wireless terminal comprising a transmitter configured to support a wireless connection with a server and a processor configured to enable a user to play an interactive game through the server with a plurality of other users on wireless terminals across a plurality of platforms.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs

7.

LIVE HOSTED ONLINE MULTIPLAYER GAME

      
Numéro d'application US2007086658
Numéro de publication 2008/079623
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2007-12-06
Date de publication 2008-07-03
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Harvey, Roy
  • Schaefer, Greg

Abrégé

A live hosted multiplayer online gaming system includes a plurality of game clients, a game controller, and a live operator input. The game controller includes logic to operate a live hosted multiplayer online game, logic to couple the game controller to the plurality of game clients via a network, and logic to receive inputs from and to send outputs to the plurality of game clients. The live operator console further includes logic to couple the live operator input to the game server to enable communication between the live operator input and the game controller, logic to synchronize the live operator input to the current game state, and logic to send messages to the game controller that cause the game controller to create events that control at least in part the execution of the live hosted multiplayer online game.

Classes IPC  ?

  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)

8.

APPARATUS AND METHOD FOR SCREEN SCALING DISPLAYS ON COMMUNCATION DEVICES

      
Numéro d'application US2007087004
Numéro de publication 2008/073903
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2007-12-10
Date de publication 2008-06-19
Propriétaire ELECTRONIC ARTS, INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Shivas, Michael
  • Krause, John

Abrégé

A communication device and method of screen scaling dissimilar resolutions across communication devices is disclosed. A communications device includes a physical display configured to display graphics having a physical display resolution, a communications interface configured to provide an interface with a peer communications device for graphics having a predetermined resolution different from the physical display resolution, and a processor configured to scale graphics between the physical display resolution required by the physical display and the predetermined resolution for the communications interface.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/02 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par la manière dont la couleur est visualisée

9.

CHARACTER ANIMATION FRAMEWORK

      
Numéro d'application US2007011139
Numéro de publication 2007/130689
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2007-05-07
Date de publication 2007-11-15
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Vitz, Frank
  • Harrower, Geoff
  • Plank, Brian
  • Osipa, Jason
  • Keane, Brian
  • Tokuhara, Toru
  • Sherr, Simon

Abrégé

An extensible character animation framework is provided that enables video game design teams to develop reusable animation controllers that are customizable for specific applications. According to embodiments, the animation framework enables animators to construct complex animations by creating hierarchies of animation controllers, and the complex animation is created by blending the animation outputs of each of the animation controllers in the hierarchy. The extensible animation framework also provides animators with the ability to customize various attributes of a character being animated and to view the changes to the animation in real-time in order to provide immediate feedback to the animators without requiring that the animators manually rebuild the animation data each time that the animators make a chance to the animation data.

Classes IPC  ?

  • G06T 17/00 - Modélisation tridimensionnelle [3D] pour infographie

10.

ADAPTIVE CONTACT BASED SKELETON FOR ANIMATION OF CHARACTERS IN VIDEO GAMES

      
Numéro d'application US2006021992
Numéro de publication 2006/133228
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-06-06
Date de publication 2006-12-14
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Barthelet, Luc

Abrégé

Equilibrium forces and momentum are calculated using character skeleton node graphs having variable root nodes determined in real time based on contacts with fixed objects or other constraints that apply external forces to the character. The skeleton node graph can be traveled backwards and in so doing it is possible to determine a physically possible reaction force. The tree can be traveled one way to apply angles and positions and then traveled back the other way 'to calculate1 forces and moments. Unless the root is correct, however, reaction forces will not be able to be properly determined. The adaptive skeleton framework enables calculations of reactive forces on certain contact nodes to be made. Calculation of reactive forces enables more realistic displayed motion of a simulated character.

Classes IPC  ?

  • G06G 7/48 - Calculateurs analogiques pour des procédés, des systèmes ou des dispositifs spécifiques, p.ex. simulateurs
  • G06T 13/40 - Animation tridimensionnelle [3D] de personnages, p.ex. d’êtres humains, d’animaux ou d’êtres virtuels

11.

COMPUTER SIMULATION OF BODY DYNAMICS INCLUDING A SOLVER THAT SOLVES IN LINEAR TIME FOR A SET OF CONSTRAINTS

      
Numéro d'application US2006010820
Numéro de publication 2006/102599
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-03-23
Date de publication 2006-09-28
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Leprevost, Jean-Christophe

Abrégé

Computer simulation of the dynamics of rigid bodies interacting through collisions, stacks and joints is performed using a constraint based system in which constraints are defined in terms of the positions of the bodies. Displacements caused by reaction forces necessary to ensure that the bodies comply with the position constraints can be calculated and can be done iteratively by updating equations defining the reaction forces and the displacements such that the computation time and memory resources required to perform the calculations is linearly dependent upon the number of bodies and the number of contacts and joints between the bodies.

Classes IPC  ?

  • G06F 17/10 - Opérations mathématiques complexes
  • G06G 7/48 - Calculateurs analogiques pour des procédés, des systèmes ou des dispositifs spécifiques, p.ex. simulateurs

12.

COMPUTER SIMULATION OF BODY DYNAMICS INCLUDING A SOLVER THAT SOLVES IN LINEAR TIME FOR A SET OF CONSTRAINTS USING VECTOR PROCESSING

      
Numéro d'application US2006010906
Numéro de publication 2006/102623
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-03-23
Date de publication 2006-09-28
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Leprevost, Jean-Christophe

Abrégé

Computer simulation of the dynamics of rigid bodies interacting through collisions, stacks and joints is performed using a constraint based system in which constraints are defined in terms of the positions of the bodies. Displacements caused by reaction forces necessary to ensure that the bodies comply with the position constraints can be calculated and can be done iteratively by updating equations defining the reaction forces and the displacements such that the computation time and memory resources required to perform the calculations is linearly dependent upon the number of bodies and the number of contacts and joints between the bodies. Computational requirements and memory requirements are reduced further by performing the calculations using vector operations.

Classes IPC  ?

13.

COMPUTER SIMULATION OF BODY DYNAMICS INCLUDING A SOLVER THAT SOLVES FOR POSITION-BASED CONSTRAINTS

      
Numéro d'application US2006011076
Numéro de publication 2006/102655
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-03-23
Date de publication 2006-09-28
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Leprevost, Jean-Christophe

Abrégé

Computer simulation of the dynamics of rigid bodies interacting through collisions, stacks and joints is performed using a constraint based system in which constraints are defined in terms of the positions of the bodies.

Classes IPC  ?

14.

COMPUTER GAME WITH GAME SAVING INCLUDING HISTORY DATA

      
Numéro d'application US2006000201
Numéro de publication 2006/074238
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-01-03
Date de publication 2006-07-13
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s)
  • Hossack, Paul
  • Mccarthy, David

Abrégé

Computer game system and method that saves a state of a game when indicated and records a history of previous game play. Upon resumption, the history of previous game play is presented to the user, and the game does not accept user input to alter the replaying game sequence. After a replay, the game resumes with user control and with the saved game state. In this manner, the user can be refamiliarized with the particular instance of the game that was saved before having to take control of the game. In a specific embodiment, as the game is played, the events of the game are stored in a circular buffer of some determined time period, which may be user settable or set by the game designer based on memory available and the type of game. The circular buffer would contain the most recent history of the game.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)

15.

MOTION SENSOR USING DUAL CAMERA INPUTS

      
Numéro d'application US2005012650
Numéro de publication 2005/122582
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2005-04-15
Date de publication 2005-12-22
Propriétaire ELECTRONIC ARTS INC. (USA)
Inventeur(s) Hashimoto, Kazuyuki

Abrégé

Motion sensing of a portable device using two cameras. A first camera is directed along a first viewing axis and a second camera is directed along a second viewing axis, different from the first viewing axis. The second viewing axis can be substantially opposite the first viewing axis. A motion processing module determines changes in images from the first camera and changes in images from the second camera. The motion processing module compares the direction of change determined from the first camera images relative to the direction of change determined from the second camera images. The motion processing module determines the motion of the portable device based in part on the comparison.

Classes IPC  ?

  • H04N 7/18 - Systèmes de télévision en circuit fermé [CCTV], c. à d. systèmes dans lesquels le signal vidéo n'est pas diffusé