Nintendo Co., Ltd.

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Classe IPC
A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement 18
A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin 11
A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs 10
A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00) 7
A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage 6
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1.

CONTROLLER DEVICE, CONTROLLER SYSTEM, AND INFORMATION PROCESSING DEVICE

      
Numéro de document 02748627
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2011-08-09
Date de disponibilité au public 2012-05-01
Date d'octroi 2015-06-09
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Ashida, Kenichiro
  • Goto, Yositomo
  • Okamura, Takanori
  • Takamoto, Junji
  • Ibuki, Masato
  • Yamamoto, Shinji
  • Tsuchiya, Hitoshi
  • Suetake, Fumiyoshi
  • Suga, Akiko
  • Yamamoto, Naoya
  • Kumazaki, Daisuke

Abrégé

A terminal device 7 includes a generally plate-shaped housing 50, an LCD 51 provided on the front side of the housing, analog sticks 53A and 53B, a second L button 54K, and a second R button 54L. The analog sticks 53A and 53B are provided respectively in left and right portions of the LCD 51 above the center of the housing 50. The second L button 54K and the second R button 54L are provided on the back side of the housing 50 so as to generally correspond to the analog sticks 53A and 53B on the front side of the housing 50.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/24 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles
  • A63F 13/90 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement - Parties constitutives ou dispositions de dispositifs de jeu vidéo non prévues dans les groupes  ou , p.ex. châssis, raccordements électriques, connexions ou armoires

2.

DISPLAY DEVICE, GAME SYSTEM, AND GAME PROCESS METHOD

      
Numéro de document 02746486
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2011-02-02
Date de disponibilité au public 2011-08-11
Date d'octroi 2012-03-06
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Takeda, Genyo
  • Kawai, Eizi

Abrégé

A game system includes a home-console type game device, a controller device, and a portable display device. The portable display device includes an infrared light-emitting portion capable of emitting infrared light. The controller device wirelessly transmits to the game device operation data including data representing a detection result by an image-capturing section, data representing a detection result by an inertia sensor, and data representing an operation performed on an operation button. The game device receives the operation data from the controller device, and performs a game process based on the operation data. Moreover, the game device successively compresses a first game image, which is successively generated based on the game process, to generate compressed image data. The compressed image data is successively wirelessly transmitted to the portable display device. The portable display device successively receives the compressed image data from the game device, successively expands the compressed image data to obtain the game image, and successively displays the game image.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/26 - Dispositions de sortie pour les dispositifs de jeu vidéo ayant au moins un dispositif d’affichage supplémentaire, p.ex. sur la manette de jeu ou à l’extérieur d’une cabine de jeu
  • A63F 13/235 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo pour l'interfaçage avec le dispositif de jeu, p.ex. des interfaces spécifiques entre la manette et la console de jeu utilisant une connexion sans fil, p.ex. infrarouge ou piconet

3.

GAME SYSTEM, CONTROLLER DEVICE, AND GAME PROCESS METHOD

      
Numéro de document 02746481
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2011-02-02
Date de disponibilité au public 2011-08-03
Date d'octroi 2017-06-13
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Takeda, Genyo
  • Kawai, Eizi

Abrégé

A game system includes a home-console type game device and a terminal device. The terminal device includes a touch panel and an inertia sensor, and wirelessly transmits to the game device operation data including output data of the touch panel and the inertia sensor. The game device receives the operation data from the terminal device, and performs a game process based on the operation data. Moreover, the game device successively generates a first game image and a second game image based on the game process. The first game image is successively compressed, and the compressed image data is successively wirelessly transmitted to the terminal device. The second game image is successively outputted to, and displayed on, an external display device which is separate from the terminal device. The terminal device successively receives the compressed image data from the game device, expands the received compressed image data, and successively displays the first game image on a display section.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/20 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo

4.

WIRELESS USER NETWORK FOR HANDHELD INFORMATION TERMINALS

      
Numéro de document 02617428
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2006-08-21
Date de disponibilité au public 2007-02-22
Date d'octroi 2015-07-07
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • James, Donald W.
  • Link, Patrick J.
  • Mccarten, David J.

Abrégé

An example user network provides information and entertainment for users via handheld information terminals. The "look and feel" and personality of the handheld information terminals can be location-specific so that the most relevant information and entertainment can be provided to users in a useful and appealing manner.

Classes IPC  ?

  • H04W 88/02 - Dispositifs terminaux
  • H04W 4/00 - Services spécialement adaptés aux réseaux de télécommunications sans fil; Leurs installations
  • H04W 4/02 - Services utilisant des informations de localisation
  • H04W 92/00 - Interfaces spécialement adaptées aux réseaux de télécommunications sans fil
  • A63G 31/00 - Installations pour divertissements publics
  • G06F 3/041 - Numériseurs, p.ex. pour des écrans ou des pavés tactiles, caractérisés par les moyens de transduction

5.

GAME CONSOLE AND MEMORY CARD

      
Numéro de document 02507075
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2005-05-11
Date de disponibilité au public 2006-02-20
Date d'octroi 2013-03-26
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Yoshino, Hiroshi
  • Ohta, Keizo
  • Yasumoto, Yoshitaka
  • Nishida, Kenji
  • Sugino, Kenichi
  • Ibuki, Masato

Abrégé

A portable, handheld game console includes a main body incorporating a first display screen, and a cover body incorporating a second display screen. The main body is hingedly connected to the cover body along adjacent forward and rearward edges, respectively, such that the cover body is movable between a closed and open positions. The main body is provided with a plurality of control buttons and a pair of game card slots for receiving game cards of different dimensions. One of the game cards is substantially square and comprises a substantially flat card body having a plurality of electrically conductive terminal strips adjacent the forward edge. One of the side edges of the card has a single continuous step configuration along substantially the entire length dimension of the card. A first notch is formed in a first forward corner of the card where the forward edge meets the other of the pair of side edges and a second notch is formed along the other of the pair of side edges, between the forward and rearward edges.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/92 - Dispositifs de jeu vidéo spécialement adaptés à une prise manuelle pendant le jeu

6.

OPTICAL DISK AND OPTICAL DISK REPRODUCTION APPARATUS AND RECORDING APPARATUS

      
Numéro de document 02366223
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-12-28
Date de disponibilité au public 2003-03-07
Date d'octroi 2012-03-13
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Watanabe, Atsushi
  • Nishiumi, Satoshi

Abrégé

An optical disk includes a feature forming area 11 and a criterion recording area 12. The feature forming area 22 is an area provided with physical features used for determining whether it is an authorized optical disk or not. The criterion recording area 12 is an area having recorded therein the data of a determination criterion, i.e., a criterion by which it is determined whether the optical disk has been produced in an authorized manner or not on the basis of the physical feature. An optical disk reproduction apparatus detects the physical features provided in the feature forming area 11, and reads the determination criterion recorded in the criterion recording area 12. Furthermore, based on the determination criterion which has been read, the optical disk reproduction apparatus determines whether or not the detected physical features are those provided for an authorized optical disk. Thus, the optical disk reproduction apparatus can determine whether or not the optical disk has been copied in an unauthorized manner.

Classes IPC  ?

  • G11B 19/02 - Commande de fonctionnement, p.ex. commutation "enregistrement–reproduction"
  • G11B 7/007 - Disposition de l'information sur le support d'enregistrement, p.ex. forme des pistes
  • G11B 19/12 - Commande de fonctionnement, p.ex. commutation "enregistrement–reproduction" par des moyens distinguant des caractéristiques des disques, p.ex. leur diamètre
  • G11B 23/28 - Supports d'enregistrement, non spécifiques du procédé d'enregistrement ou de reproduction; Accessoires, p.ex. réceptacles, spécialement adaptés pour coopérer avec des appareils d'enregistrement ou de reproduction permettant d'indiquer un usage antérieur ou non autorisé

7.

RECORDING MEDIUM AND CODED IMAGE READER APPARATUS

      
Numéro de document 02374514
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2002-03-05
Date de disponibilité au public 2002-09-06
Date d'octroi 2009-07-21
Propriétaire
  • HAL LABORATORY, INC. (Japon)
  • CREATURES INC. (Japon)
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Sasaki, Hiroshi
  • Tanimura, Masayoshi
  • Tanaka, Hirokazu

Abrégé

A coded image on a recording medium (a card) which records desired information as an optically readable coded image (a dot code) contains predetermined record location information indicating a record location at which the image is recorded on the card, as, for example, an element of a physical format of the image. A coded image reading apparatus for reading the coded image from the card has image inputting means (a pickup). The apparatus includes a CPU, which includes and can execute record location determining means (a program) for obtaining record location information from an input image and determining a record location of the image. The card is guided so that the proper read operation can be performed in accordance with this function of determination.

Classes IPC  ?

  • G06K 19/06 - Supports d'enregistrement pour utilisation avec des machines et avec au moins une partie prévue pour supporter des marques numériques caractérisés par le genre de marque numérique, p.ex. forme, nature, code
  • G06K 7/00 - Méthodes ou dispositions pour la lecture de supports d'enregistrement

8.

CODE READING APPARATUS, ENTERTAINMENT SYSTEM AND RECORDING MEDIUM

      
Numéro de document 02374528
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2002-03-05
Date de disponibilité au public 2002-09-06
Date d'octroi 2009-07-21
Propriétaire
  • HAL LABORATORY, INC. (Japon)
  • CREATURES INC. (Japon)
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Tatsuta, Seiji
  • Morohashi, Daikichi
  • Yamada, Hiroyuki
  • Tanimura, Masayoshi
  • Tanaka, Hirokazu

Abrégé

A code reading apparatus main body optically reads a code from a recording medium, recording it as optically readable code, and stores the outcome of the reading operation and the parameters acquired during the reading operation in the data RAM of an application program storing cartridge. When a program processing apparatus reads the outcome of the reading operation as stored in the data RAM, it provides randomness to the outcome of the reading operation according to the parameters stored in the data RAM.

Classes IPC  ?

  • G06K 7/10 - Méthodes ou dispositions pour la lecture de supports d'enregistrement par radiation corpusculaire
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • G06K 9/18 - Méthodes ou dispositions pour la lecture ou la reconnaissance de caractères imprimés ou écrits ou pour la reconnaissance de formes, p.ex. d'empreintes digitales utilisant des caractères imprimés pourvus de marques de codage additionnelles ou comportant des marques de codage, p.ex. le caractère étant composé de barres distinctes de formes différentes, chacune représentant une valeur de code différente

9.

INFORMATION PROCESSING APPARATUS, INFORMATION STORING MEDIUM AND PROGRAM THEREOF, AND OPERATING DEVICE FOR GAME MACHINE

      
Numéro de document 02388701
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-08-23
Date de disponibilité au public 2002-02-28
Date d'octroi 2012-11-27
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Koshima, Kazuo
  • Koshiishi, Kazunori
  • Sasamoto, Shin'Ichi
  • Nagaoka, Tomotsugu

Abrégé

An information processing apparatus includes a controller (1), and a game machine (2) to which the controller (1) is connected, and from at least one of a plurality of switches provided on the controller (1), a digital output or an analog output is obtained in accordance with an operating state of the switches thereof. A CPU of the game machine (2) carries out a first processing operation of game information in response to the analog output, and also carries out a second processing operation associated with the first processing operation in response to the digital output.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/21 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo caractérisées par leurs capteurs, leurs finalités ou leurs types
  • A63F 13/24 - Dispositions d'entrée pour les dispositifs de jeu vidéo - Parties constitutives, p.ex. manettes de jeu avec poignées amovibles

10.

RECIRCULATING SHADE TREE BLENDER FOR A GRAPHICS SYSTEM

      
Numéro de document 02355353
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-08-17
Date de disponibilité au public 2002-02-23
Date d'octroi 2010-05-04
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Drebin, Robert A.
  • Van Hook, Timothy J.
  • Law, Patrick Y.
  • Leather, Mark M.
  • Komsthoeft, Matthew

Abrégé

A graphics system including a custom graphics and audio processor produces exciting 2D and 3D graphics and surround sound. The system includes a graphics and audio processor including a 3D graphics pipeline and an audio digital signal processor. To achieve multi-texturing, conventional graphics rendering systems typically rely on multiple rendering passes or require multiple serial/parallel texture-retrieval/processing circuits which occupy additional chip real-estate and exacerbate memory arbitration problems. To solve this problem and to provide an enhanced repertoire of multi-texturing capabilities, a relatively low chip-footprint, versatile texture environment (TEV) processing subsystem is implemented in a pipelined graphics system by utilizing a flexible API and a hardware-accelerated programmable texture blender/shader arrangement that circulates computed color and alpha data over multiple texture blending/shading cycles (stages). The texture-environment subsystem combines per-vertex lighting, textures and constant (rasterized) colors to form computed pixel color prior to fogging and final pixel blending. Blending operations for color (RGB) and alpha components are independently processed within the TEV subsystem by a single sub-blend unit consisting of a set of color/alpha-combiner (shader) hardware that is reused over multiple processing stages to combine multiple textures. A set of four selectable current-color input/output registers which are shared among all stages is provided at the output of the sub-blend unit to temporarily store computed color results and to pass computed color between stages. Arguments for blending stage operations can be selected from: the four current-color registers, rasterized color (diffuse or specular), texture, the alpha components of the above colors, and 0 or 1. Up to sixteen independently programmable consecutive stages, forming a chain of 78 blending operations, are supported for applying multiple textures to a single object in a single rendering pass.

Classes IPC  ?

  • G06T 11/40 - Remplissage d'une surface plane par addition d'attributs de surface, p.ex. de couleur ou de texture
  • G06T 15/00 - Rendu d'images tridimensionnelles [3D]
  • G06T 15/50 - Effets de lumière

11.

METHOD AND APPARATUS FOR PRE-CACHING DATA IN AUDIO MEMORY

      
Numéro de document 02355794
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-08-17
Date de disponibilité au public 2002-02-23
Date d'octroi 2006-08-08
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Cheng, Howard H.
  • Takeda, Genyo
  • Shimizu, Dan

Abrégé

A video game system includes an audio digital signal processor, a main memory and an audio memory separate from the main memory and storing audio-related data for processing by the audio digital signal processor. Memory access circuitry reads non-audio-related data stored on a mass storage device and writes the non-audio-related data to the audio memory. The non-audio-related data is later read from the audio memory and written to the main memory.

Classes IPC  ?

  • G06F 12/02 - Adressage ou affectation; Réadressage
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • G06F 3/16 - Entrée acoustique; Sortie acoustique
  • G06F 12/00 - Accès à, adressage ou affectation dans des systèmes ou des architectures de mémoires
  • G06F 12/08 - Adressage ou affectation; Réadressage dans des systèmes de mémoires hiérarchiques, p.ex. des systèmes de mémoire virtuelle
  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)

12.

INFORMATION PROCESSING DEVICE AND STORAGE DEVICE USED THEREFOR

      
Numéro de document 02348330
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-05-23
Date de disponibilité au public 2001-11-24
Date d'octroi 2014-12-09
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Okada, Satoru
  • Yoneyama, Kazuo
  • Ota, Masahiko
  • Umezu, Ryuji
  • Nakashima, Takanobu

Abrégé

In an information processing device 30 having engaged in a detachable manner with, for processing, via an external bus 37, 47 in a second data width, a first game cartridge 20 housing first memory 22 in a first data width, or a second game cartridge 40 being partially different in shape from the first game cartridge 20 and housing second memory 42 in the second data width, a shape discriminator 35 discriminates between the first and second game cartridges 20, 40, and a central processing unit accesses the second memory 42 in a multiplex bus mode and the first memory 22 in a normal mode. A second storage device 48 housed in the second game cartridge 40 includes the memory 42 for recording data which causes the information processing device 30 to execute processing, and a multiaccess control part 44 for controlling address and data exchange in a time-sharing manner. The second memory 42 is driven by a first voltage of 3.3V, while the first memory 22 by a second voltage of 5V. The information processing device 30 supplies either of 5V or 3.3V to the memory 22, 42 depending on the cartridge type currently engaged. The central processing unit 360 is activated in a mode corresponding to the voltage whichever supplied.

Classes IPC  ?

  • G06F 15/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement de traitement de données en général
  • A63F 13/90 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement - Parties constitutives ou dispositions de dispositifs de jeu vidéo non prévues dans les groupes  ou , p.ex. châssis, raccordements électriques, connexions ou armoires
  • A63F 13/95 - Supports de stockage spécialement adaptés au stockage d’informations de jeux, p.ex. cartouches de jeux vidéo
  • G06F 1/16 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES - Détails non couverts par les groupes et - Détails ou dispositions de structure
  • G06F 13/14 - Traitement de demandes d'interconnexion ou de transfert

13.

GAME SYSTEM AND PORTABLE GAME MACHINE

      
Numéro de document 02644211
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-04-24
Date de disponibilité au public 2001-10-25
Date d'octroi 2014-07-08
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Sawano, Takao
  • Kawase, Tomohiro

Abrégé

A portable handheld computing device includes a housing capable of being operated while being held in and supported by the hand. The housing is adapted to receive an interchangeable memory cartridge. The device further includes a graphical liquid crystal display disposed on the housing, a processor disposed within the housing and coupled to control the graphical information displayed on the display, a communications port coupled to the processor, and a boot ROM disposed within the housing and coupled to the processor. The boot ROM includes a routine for execution by the processor that allows the processor to receive and execute code blocks when no memory cartridge is received by the housing.

Classes IPC  ?

  • G06F 15/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement de traitement de données en général
  • A63F 13/92 - Dispositifs de jeu vidéo spécialement adaptés à une prise manuelle pendant le jeu
  • G06F 9/445 - Chargement ou démarrage de programme

14.

GAME SYSTEM AND PORTABLE GAME MACHINE

      
Numéro de document 02344774
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-04-24
Date de disponibilité au public 2001-10-25
Date d'octroi 2011-05-31
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Sawano, Takao
  • Kawase, Tomohiro

Abrégé

A game system includes a portable game machine. When power is on, the CPU of the portable game machine executes a startup program and, in step S3, detects a cartridge. When no cartridge is inserted but communication is possible to another game machine (step S5, S9), according to the startup program the other game machine in step S11 is requested to transfer a program. In response to the transfer request, the other game machine reads out a program and transfers it to the portable game machine. The portable game machine in step S13 writes the transferred program into a work RAM according to the startup program. After authentication process in step S15, if authentication OK (step S17), in step S21 the program written on the work RAM is started and executed.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • A63F 13/12 - comprenant une interaction entre plusieurs dispositifs de jeu, p.ex. systèmes de transmission ou de distribution

15.

ELECTRONIC EQUIPMENT AND TELEVISION GAME MACHINE HAVING HEAT RADIATION STRUCTURE

      
Numéro de document 02332200
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2001-01-25
Date de disponibilité au public 2001-07-28
Date d'octroi 2010-01-05
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nagata, Hideo
  • Takamoto, Junji
  • Hori, Yuji

Abrégé

A television game machine includes a housing. The housing has an air intake and air exit in side surfaces, and forms an air flow passage in a space of air flow on a line connecting between the air intake and the air exit. A heat-radiating member formed with heat-radiating fins is attached in a state electrically insulated from a semiconductor device mounted on the printed board in order to transfer heat generated from the semiconductor device. The heat-radiating member is arranged related to the semiconductor device and printed board such that the heat-radiating fins are along the air flow passage. A heat-radiating fan is arranged between at least one of the air intake and the air exit and one end of the heat-radiating member. The heat-radiating fan, when ambient air is taken through the air intake and caused to flow through the grooves between the heat-radiating fins of the heat-radiating member to be released outside through the air exit, releases the heat dissipated from the heat-radiating fins together with flowing air to an outside. Thus, the heat generated by the semiconductor device is released to the outside of the housing.

Classes IPC  ?

  • H05K 7/20 - Modifications en vue de faciliter la réfrigération, l'aération ou le chauffage
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G06F 1/20 - Moyens de refroidissement
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs

16.

IMAGE-DISPLAY GAME SYSTEM AND INFORMATION STORAGE MEDIUM USED THEREFOR

      
Numéro de document 02314753
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2000-07-28
Date de disponibilité au public 2001-02-26
Date d'octroi 2008-12-16
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • GAME FREAK INC. (Japon)
  • CREATURES INC. (Japon)
Inventeur(s)
  • Tajiri, Satoshi
  • Ishihara, Tsunekazu

Abrégé

An image-display game system which can attract players for a long time to play a game can be implemented by presenting helping data of a0 to a63, and b1 to b5 beneficial in the course of a game to friends, and accordingly communications accompanying therewith can be stimulated and activated thereamong, and the game can be effectively utilized as a communications tool. Such image-display game system is so structured that the players' ID data IDn is communicable or exchangeable therein. With the other player's ID received, items beneficial in the course of the game or the helping data of 10 to 163, and b1 to b5 is generated based on the ID data, and is presented to the player. As a result, exchanging of the ID data IDn is activated among the players. The items presented based on the ID data IDn are determined by operating the ID data using an equation in FIG. 17 which is based on a predetermined rule, or in an operation processing by combining the ID data IDn and a random number R.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/12 - comprenant une interaction entre plusieurs dispositifs de jeu, p.ex. systèmes de transmission ou de distribution
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement

17.

GAME MACHINE AND STORAGE MEDIUM THEREFOR

      
Numéro de document 02314754
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 2000-07-28
Date de disponibilité au public 2001-02-26
Date d'octroi 2009-06-02
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • GAME FREAK INC. (Japon)
  • CREATURES INC. (Japon)
Inventeur(s)
  • Tajiri, Satoshi
  • Ishihara, Tsunekazu

Abrégé

A game machine GBP of a type that a player object is moved on a map to encounter with a character R includes a program storage 11 storing a game program, a clock 14 at least clocking a time, an operation device 22 for operating the player object, and an image processor 23, 26 for varying a display image based on the operation of the operation device 22. The game program storage 11 stores a program for varying an appearance condition of the character PN appearing on the game map based on time information H of the clock 14.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement

18.

VIDEO GAME APPARATUS AND INFORMATION STORAGE MEDIUM FOR VIDEO GAME

      
Numéro de document 02289952
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1999-11-16
Date de disponibilité au public 2000-05-19
Date d'octroi 2009-06-23
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Koizumi, Yoshiaki
  • Yamada, Yoichi
  • Iwawaki, Toshio

Abrégé

A video game apparatus includes a CPU that detects a program control code included in a land object in the vicinity of a player object, and then, the CPU determines a kind of the land object. If the land object is "hole", the CPU executes a "hole operation" subroutine. Similarly, if the land object is "wall", "door" or "ladder", the CPU performs "wall operation", "door operation" or "ladder" subroutine.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs

19.

VIDEO GAME APPARATUS AND INFORMATION STORAGE MEDIUM FOR VIDEO GAME

      
Numéro de document 02289973
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1999-11-17
Date de disponibilité au public 2000-05-19
Date d'octroi 2009-01-27
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Koizumi, Yoshiaki
  • Miyamoto, Shigeru
  • Yamada, Yoichi
  • Iwawaki, Toshio

Abrégé

A video game apparatus includes a CPU. The CPU detects an action code of a land object existing in front of a hole. If detecting "jump" set as an action code, a height (or depth) of the hole is calculated. When the hole height is greater than a predetermined height, a jump distance is calculated for the player object. The player object is caused to jump in accordance with that distance.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin

20.

VIDEO GAME APPARATUS AND INFORMATION STORAGE MEDIUM FOR VIDEO GAME

      
Numéro de document 02289391
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1999-11-17
Date de disponibilité au public 2000-05-19
Date d'octroi 2008-09-30
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Kawagoe, Takumi
  • Yamada, Yoichi
  • Umemiya, Hiroshi
  • Ogawa, Masatoshi

Abrégé

A video game apparatus includes a CPU. The CPU detects a camera code of a land object at a foot of a player object. According to the camera code, any one is selected of a first virtual camera, a second virtual camera, ..., a fifth virtual camera. A selected virtual camera is controlled according to a corresponding camera control program. That is, the plurality of virtual cameras provided in a virtual three dimensional space are to be selected by the camera codes contained in the land objects.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin

21.

SOUND GENERATOR AND VIDEO GAME MACHINE EMPLOYING IT

      
Numéro de document 02310058
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-11-19
Date de disponibilité au public 1999-06-03
Date d'octroi 2006-04-25
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Yamada, Yoichi
  • Onozuka, Eiji
  • Kondo, Koji
  • Inagaki, Yoji
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

When any of push-button switches on a controller 40 is pressed in a sound input mode, a video game machine body 10 generates and temporarily stores frequency data of a tone corresponding to the pressed switch. At this time, when a joystick 45 on the controller 40 is tilted to a predetermined direction, the video game machine body 10 changes the generated frequency data according to the amount of tilt of the joystick 45 . It is therefore possible to input various sounds in tone using a limited number of switches . The frequency data stored in the video game machine body 10 is read later to be converted into audio signals, and outputted from a speaker incorporated in a CRT display 30. When a melody based on the inputted sound coincides with a melody set in advance, the video game machine body 10 makes various changes in the progress of the game. For example , a hero character is warped to a position that is different from the present position, or provided with various items.

Classes IPC  ?

  • G10H 1/053 - Moyens pour contrôler la fréquence des sons, p.ex. attaque ou affaiblissement; Moyens pour produire des effets musicaux particuliers, p.ex. vibratos ou glissandos par modulation additionnelle pendant l'exécution seulement
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G10H 1/00 - Eléments d'instruments de musique électrophoniques
  • G10H 1/043 - Modulation continue

22.

VIDEO GAME APPARATUS AND MEMORY MEDIUM THEREFOR

      
Numéro de document 02254277
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-11-19
Date de disponibilité au public 1999-05-20
Date d'octroi 2004-01-20
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Yamada, Yoichi
  • Iwawaki, Toshio
  • Osawa, Toru
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game apparatus including a CPU. The CPU determines straight lines respectively connecting the player object and a North Pole, target and marker, and determines respective directions of a direction pointing mark, target pointing mark and marker pointing mark to point directions parallel to their respective straight lines. The player object or other objects are combined with these pointing marks, and displayed on a display.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)

23.

VIDEO GAME APPARATUS AND MEMORY MEDIUM USED THEREFOR

      
Numéro de document 02253991
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-11-12
Date de disponibilité au public 1999-05-14
Date d'octroi 2007-01-16
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Koizumi, Yoshiaki
  • Osawa, Toru
  • Yamada, Yoichi
  • Iwawaki, Toshio
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game apparatus includes an external ROM. This external ROM is previously memorized with player object data, basic shadow object data and light object data. A direction in which a shadow is thrown is determined according to the player object data and the light object data, to thereby determine a length of each leg of the player object. Based on the length of the leg and the height of the light, a length of the shadow is determined. Based on the height of each leg, a depth of the shadow is determined. A shape of a displaying shadow object is determined from a state of a ground object to which the shadow is thrown.

Classes IPC  ?

  • G06T 15/60 - Génération d'ombres
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement

24.

VIDEO GAME APPARATUS AND MEMORY MEDIUM THEREFOR

      
Numéro de document 02252176
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-10-27
Date de disponibilité au public 1999-04-30
Date d'octroi 2005-07-12
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Koizumi, Yoshiaki
  • Osawa, Toru
  • Yamada, Yoichi
  • Iwawaki, Toshio
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game apparatus includes an RCP. The RCP performs a conversion process on image data to display a player object or non-player object according to image data transferred from an external ROM to a RAM, and supplies the image signal through the display. The RCP detects whether or not there exists a non-player object at around the player object on the display in response to an operation of a Z button. If a non-player object is detected, the RCP selects the non-player object as an attention non- player object. At this time, the hypothetical camera is changed in position and photographing direction such that photographing can be made for the player object directly facing the non-player object.

Classes IPC  ?

  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation

25.

VIDEO GAME SYSTEM

      
Numéro de document 02242702
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-07-09
Date de disponibilité au public 1999-01-17
Date d'octroi 2006-05-23
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nishiumi, Satoshi
  • Koshima, Kazuo
  • Ohta, Keizo

Abrégé

A video game system includes a video game machine, a memory medium and a controller. A CPU included in the video game machine detects a vibration generating condition that a player object comes into collision or contact with an enemy object or a stationary object. If the vibration generating condition is detected, the CPU drives a vibration source included in the controller, thereby generating vibration on the controller.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données à traiter pour leur donner une forme utilisable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface

26.

VIDEO GAME SYSTEM AND VIDEO GAME MEMORY MEDIUM

      
Numéro de document 02235638
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-04-23
Date de disponibilité au public 1998-10-25
Date d'octroi 2005-11-15
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Shimizu, Takao
  • Imamura, Takaya
  • Morita, Kazuaki
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game system includes a game machine and a memory medium. The game machine is connected with a controller to be operated by a player and a display device for displaying game images. The memory medium generates player object image data and influencing object image data, as well as generates message data. The message data is a message to teach the player how to operate the controller. A player object and an influencing object are displayed on the display device. Also, the display device displays a message of how to operate the controller.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)

27.

VIDEO GAME SYSTEM AND VIDEO GAME MEMORY MEDIUM

      
Numéro de document 02386705
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-04-23
Date de disponibilité au public 1998-10-25
Date d'octroi 2005-09-20
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Shimizu, Takao
  • Imamura, Takaya
  • Morita, Kazuaki
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game system including a video game machine and a controller connected thereto, wherein the game machine is further connected with a display device. A video-game memory medium, detachably attached to the game machine, generates image data for displaying a player object, a plurality of courses, and objects other than the player object. A player chooses a course of play by operating the controller. A score-giving condition is detected according to a relation of the player object to another object. Depending on the detection, a first score is counted for the course. When the player object comes under a condition satisfying a course clear, the first score is memorized in a score-register area of a RAM. If the user chooses to play a same course, an initial value is written to the score-register area.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement

28.

VIDEO GAME SYSTEM AND VIDEO GAME MEMORY MEDIUM

      
Numéro de document 02235660
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1998-04-23
Date de disponibilité au public 1998-10-25
Date d'octroi 2006-07-04
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Miyamoto, Shigeru
  • Shimizu, Takao
  • Imamura, Takaya
  • Morita, Kazuaki
  • Kihara, Tsuyoshi

Abrégé

A video game system including a video game machine and a controller connected thereto, wherein the game machine is further connected with a display device. A video-game memory medium, detachably attached to the game machine, generates image data for displaying a player object, a plurality of courses, and objects other than the player object. A player chooses a course of play by operating the controller. A score-giving condition is detected according to a relation of the player object to another object. Depending on the detection, a first score is counted for the course. When the player object comes under a condition satisfying a course clear, the first score is memorized in a score-register area of a RAM. If the user chooses to play a same course, an initial value is written to the score-register area.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/46 - Calcul du score du jeu
  • A63F 13/493 - Reprise du jeu, p.ex. après une pause, un dysfonctionnement ou une panne de courant
  • A63F 13/533 - Commande des signaux de sortie en fonction de la progression du jeu incluant des informations visuelles supplémentaires fournies à la scène de jeu, p.ex. en surimpression pour simuler un affichage tête haute [HUD] ou pour afficher une visée laser dans un jeu de tir pour inciter une interaction avec le joueur, p.ex. en affichant le menu d’un jeu
  • A63F 13/803 - Conduite de véhicules ou de moyens de transport, p.ex. voitures, avions, bateaux, robots ou tanks
  • A61F 13/00 - Bandages ou pansements; Garnitures absorbantes
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs

29.

IMAGE CREATING APPARATUS AND IMAGE DISPLAY APPARATUS

      
Numéro de document 02221429
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1997-11-19
Date de disponibilité au public 1998-05-21
Date d'octroi 2005-08-30
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Goddard, Giles
  • Sawano, Takao

Abrégé

An image creating apparatus, adapted to create an image constituted by of a plurality of dots for each of a plurality of background scenes that are visually perceived as viewed in different two or more directions from a certain view point existing in a three-dimensional space, is provided with a memory which stores polygon image data composed of three-dimensional coordinate data and texture data for each of a plurality of polygons representative of an object, color data for each dot of the plurality of background scenes and depth data for each dot of the plurality of background scenes. In converting the polygon image data into dot image data, the color data and the depth data are, for each dot, written in the memory on the basis of the texture data and the three- dimensional coordinate data, respectively.

Classes IPC  ?

30.

SOUND GENERATOR SYNCHRONIZED WITH IMAGE DISPLAY

      
Numéro de document 02185966
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-09-19
Date de disponibilité au public 1997-12-13
Date d'octroi 2006-04-25
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s) Shimizu, Hideaki

Abrégé

Digital sound source data is stored in a sound source data memory 22. When a first display object (an enemy character, a waterfall, or the like) so defined as to generate a sound is displayed in a three-dimensional manner on a display screen 41 of a television 40, a audio processing unit 12 reads out the corresponding sound source data from the sound source data memory 22, to produce first and second sound source data. The first and second sound source data are converted into analog audio signals by digital-to-analog converters 16a and 16b, and are then fed to left and right speakers 42L and 42R. At this time, the audio processing unit 12 calculates delay tame on the basis of a direction to the first display object as viewed from a virtual camera (or a hero character), and changes delay time of the second sound source data from the first sound source data. Further, the audio processing unit 12 individually controls the sound volume levels of the first and second sound source data depending on the distance between the first display object and the virtual camera (or the hero character). Consequently, sounds having a spatial extent corresponding to the change of a three-dimensional image can be respectively generated from the left and right speakers 42L and 42R.

Classes IPC  ?

  • H04S 5/00 - Systèmes pseudo-stéréophoniques, p.ex. dans lesquels les signaux d'un canal supplémentaire sont dérivés du signal monophonique par déphasage, retardement ou réverbération
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • G06F 3/16 - Entrée acoustique; Sortie acoustique
  • H04R 5/04 - Circuits
  • H04S 1/00 - Systèmes à deux canaux

31.

JOYSTICK DEVICE

      
Numéro de document 02210118
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-11-08
Date de disponibilité au public 1997-05-15
Date d'octroi 2004-01-20
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • HOSHIDEN CORPORATION (Japon)
Inventeur(s)
  • Takeda, Genyo
  • Takamoto, Junji
  • Koshima, Kazuo
  • Nakamura, Masahiko
  • Miyoshi, Toshiharu

Abrégé

A joystick device includes a case so that first and second rocking members are respectively supported in a overlapped manner by first and second bearings formed in the case with their first and second elongate holes positioned perpendicular to each other. The operation of the lever inserted through the first and second elongate holes causes tilt movement in at least one of the rocking members so that the movement of the rocking member is supplied as a pulse signal by a detecting device. The lever includes an engaging portion engaged with the rocking member on the upper side, and a spherical portion formed at a position above the same rocking member. The cover has a hole having an inner peripheral edge with which contacted is an outer peripheral surface of the spherical portion so that the lever is supported operable in every direction. A spring is provided with the case, which acts to press down the rocking member thereby returning the lever to a neutral position.

Classes IPC  ?

  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai

32.

POINT OF ORIGIN CONTROLLER

      
Numéro de document 02206693
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-10-09
Date de disponibilité au public 1997-04-17
Date d'octroi 2004-03-09
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nishiumi, Satoshi
  • Koshima, Kazuo

Abrégé

A video game system has a main console with a video game processing system, a video game display to display a moving object, and a player's controller with one or more control keys. The controller is tilted by an operator to control movement of an object displayed, and circuitry within the controller generates data indicative of the direction and rate of movement of the displayed object. An interface circuit sends and receives data between the controller and the console. Processing circuitry coupled to the interface circuitry is adapted to receive commands from the video game processing system and for transferring data as to the state of at least one control key to the system in response to a command. The controller, when not manipulated by an operator, stops at a desired position which defines a point of origin. The controller circuitry generates data for controlling movement of a displayed object with respect to a co-ordinate reference frame defined by the point of origin.

Classes IPC  ?

  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai
  • G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données à traiter pour leur donner une forme utilisable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
  • G06F 3/033 - Dispositifs de pointage déplacés ou positionnés par l'utilisateur; Leurs accessoires
  • G06F 11/20 - Détection ou correction d'erreur dans une donnée par redondance dans le matériel en utilisant un masquage actif du défaut, p.ex. en déconnectant les éléments défaillants ou en insérant des éléments de rechange
  • G06T 15/20 - Calcul de perspectives

33.

THREE-DIMENSIONAL IMAGE PROCESSOR

      
Numéro de document 02205058
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-10-09
Date de disponibilité au public 1997-04-17
Date d'octroi 2001-08-07
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nishiumi, Satoshi
  • Koshima, Kazuo
  • Kawagoe, Takumi

Abrégé

A three-dimension image processing apparatus includes a CPU. When the CPU detects by collision determination that another object, e.g., a wall, is existent between an operable object and a camera, it calculates such a moving angle of the camera that an eye of the camera to the operable object is not obstructed by the other object. The camera is moved in accordance with the moving angle to a position where the operable object and the other object existing in a photographed three-dimensional space are displayed on a display.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/033 - Dispositifs de pointage déplacés ou positionnés par l'utilisateur; Leurs accessoires
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai
  • G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données à traiter pour leur donner une forme utilisable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
  • G06F 11/20 - Détection ou correction d'erreur dans une donnée par redondance dans le matériel en utilisant un masquage actif du défaut, p.ex. en déconnectant les éléments défaillants ou en insérant des éléments de rechange
  • G06T 15/00 - Rendu d'images tridimensionnelles [3D]
  • G06T 15/20 - Calcul de perspectives

34.

THREE-DIMENSIONAL IMAGE PROCESSING SYSTEM

      
Numéro de document 02205063
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-09-20
Date de disponibilité au public 1997-04-17
Date d'octroi 2003-11-18
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nishiumi, Satoshi
  • Koshima, Kazuo
  • Miyamoto, Shigeru
  • Nishida, Yasunari

Abrégé

Three-dimensional image display game system and method for use with a display for displaying an object in a three-dimensional space, including an operation controlling device including an operating member having a base end rotatably supported and a free end operable by an operator. The operation controlling device includes an inclination amount data output detector which detects and inclination amount of the operating member to output inclination amount data. The system further includes direction determining circuitry operable to determine a direction that corresponds to an inclination direction of the operating member based on the inclination amount data, and moving object direction determining circuitry which determines a moving direction of the object in three-dimensional space based upon the direction determined by the direction determining circuitry and a point of view angle at which the object is being viewed by the operator in three-dimensional space. A direction in which the operating member must be moved to cause forward movement of the object is offset from a forward direction of the operation controlling device by an angle corresponding to the point of view angle.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/033 - Dispositifs de pointage déplacés ou positionnés par l'utilisateur; Leurs accessoires
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai
  • G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données à traiter pour leur donner une forme utilisable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
  • G06F 11/20 - Détection ou correction d'erreur dans une donnée par redondance dans le matériel en utilisant un masquage actif du défaut, p.ex. en déconnectant les éléments défaillants ou en insérant des éléments de rechange
  • G06T 15/00 - Rendu d'images tridimensionnelles [3D]
  • G06T 15/20 - Calcul de perspectives

35.

IMAGE PROCESSING SYSTEM USING ANALOG JOYSTICK

      
Numéro de document 02194782
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-05-10
Date de disponibilité au public 1996-11-14
Date d'octroi 2004-07-20
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Nishiumi, Satoshi
  • Koshima, Kazuo
  • Nishida, Yasunari

Abrégé

An image processing system includes an image processor (10) which generates image data of an image to be displayed on a monitor, and an analog joystick (45) which modifies the image data, the image processor generates the image data on the basis of joystick data from the analog joystick. An inclinable range of a lever (474) of the analog joystick is restricted by a guide ring (486), and an inclined amount of the lever is counted by counters (444X, 444Y). The joystick data is output by correcting counter data in a specific area (a central area and/or peripheral area) set at a portion of the inclinable range.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/033 - Dispositifs de pointage déplacés ou positionnés par l'utilisateur; Leurs accessoires
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai
  • G06F 3/00 - Dispositions d'entrée pour le transfert de données à traiter pour leur donner une forme utilisable par le calculateur; Dispositions de sortie pour le transfert de données de l'unité de traitement à l'unité de sortie, p.ex. dispositions d'interface
  • G06F 11/20 - Détection ou correction d'erreur dans une donnée par redondance dans le matériel en utilisant un masquage actif du défaut, p.ex. en déconnectant les éléments défaillants ou en insérant des éléments de rechange
  • G06T 15/20 - Calcul de perspectives

36.

OPERATING DEVICE WITH ANALOG JOYSTICK

      
Numéro de document 02194781
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1996-04-19
Date de disponibilité au public 1996-11-14
Date d'octroi 2012-02-28
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Takeda, Genyo
  • Ashida, Kenichiro
  • Miyamoto, Shigeru
  • Nishida, Yasunari

Abrégé

An operating device is, while in use, connected to an image processor which generates image data of an image to be displayed on a monitor on the basis of a program. The operating device is provided with an analog joystick in addition to a plurality of switches, and outputs operation signals by which the image data can be modified according to an operation by an operator. The analog joystick includes a lever having a tip end which is protruded from a housing and inclined in an arbitrary direction including North, South, East and West. There is provided with a guide ring which includes a guide wall having an octagonal outer edge around the lever, and the guide wall guides the lever to eight corners, that is, upper, lower, left, right, right-upper, right-lower, left-upper and left-lower corners.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/038 - Dispositions de commande et d'interface à cet effet, p.ex. circuits d'attaque ou circuits de contrôle incorporés dans le dispositif
  • A63F 13/02 - Accessoires (dispositions d'entrée ou de sortie pour les calculateurs numériques électriques G06F 3/00)
  • G05G 9/047 - Mécanismes de commande manuelle équipés d'un seul organe de commande travaillant avec plusieurs organes commandés, p.ex. en sélection ou simultanément l'organe de commande étant manœuvré de différentes manières indépendantes, chacune de ces manœuvres individuelles entraînant un seul organe commandé dans lesquels la manœuvre de l'organe de commande peut être effectuée de plusieurs manières simultanément l'organe de commande étant manœuvré à la main autour d'axes orthogonaux, p.ex. manches à balai

37.

BACKGROUND PICTURE DISPLAY APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE UNIT USED THEREFOR

      
Numéro de document 02055718
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-11-15
Date de disponibilité au public 1992-05-20
Date d'octroi 1997-09-02
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Miyoshi, Michitaka

Abrégé

A background picture display apparatus includes a microprocessor and an external storage unit, and dot data, character designating data and mode data are programmed in advance in a ROM in the external storage unit. Character designating data constituting background screens designated by the mode data and dot data of the respective characters used in the background screens are loaded in a RAM, that is, a screen RAM and a character RAM by a microprocessor. The character designating data is read from the screen RAM, and the dot data of the character is read from the character RAM. The dot data is converted into serial data by a parallel-serial conversion circuit, and a dot data combination circuit generates a color code for each background screen by combining the dot data and applies the same to a color generation circuit.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G09G 5/22 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de caractères ou de signes individuels en utilisant des signaux de commande d'affichage dérivés de signaux codés représentant les caractères ou les signes avec une mémoire de codes de caractères
  • H04N 5/262 - Circuits de studio, p.ex. pour mélanger, commuter, changer le caractère de l'image, pour d'autres effets spéciaux
  • H04N 9/74 - Circuits pour le traitement de signaux de couleur pour obtenir des effets particuliers

38.

MOSAIC PICTURE DISPLAY APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE UNIT USED THEREFOR

      
Numéro de document 02055724
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-11-18
Date de disponibilité au public 1992-05-20
Date d'octroi 1997-05-27
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Mukai, Takuo

Abrégé

A mosaic picture display apparatus includes a picture processing unit and an external storage unit connected thereto. Mosaic size data is programmed in the external storage unit. In response to a control signal which is generated for each mosaic having a mosaic size determined by the mosaic size data at timing of the start thereof, a latch latches still picture character data outputted from a register. Therefore, each of dots in the mosaic is displayed by the same latched character data.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G09G 5/42 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins en utilisant une mémoire d'affichage sans correspondance fixe de position entre le contenu de la mémoire d'affichage et la position d'affichage sur l'écran

39.

IMAGE PROCESSING APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE UNIT

      
Numéro de document 02055719
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-11-15
Date de disponibilité au public 1992-05-18
Date d'octroi 1997-04-22
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Kitagawa, Kumiko

Abrégé

An image processing apparatus includes a CPU which executes a program read from an external storage unit, and a video processor. In the video processor, color data of moving picture characters and color data of still picture characters are respectively outputted from a moving picture data generating circuit and a still picture data generating circuit. Both the color data are applied to a main/subsidiary data selection circuit which outputs the color data as main image data and subsidiary image data. An arithmetic circuit executes an arithmetic operation to obtain a mean value of both the color data. A video signal producing circuit converts the mean value of the color data from the arithmetic circuit into a video signal which is then applied to a display.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • H04N 9/76 - Circuits pour le traitement de signaux de couleur pour obtenir des effets particuliers pour le mélange de signaux de couleur

40.

DISPLAY RANGE CONTROL APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE UNIT FOR USE THEREWITH

      
Numéro de document 02055702
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-11-15
Date de disponibilité au public 1992-05-18
Date d'octroi 1997-05-27
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Otsuki, Takashi

Abrégé

A display range control apparatus includes an external storage unit in which position data representative of two points in a horizontal direction on a screen of a raster scan monitor are stored in advance together with a still picture pattern data and character data. A counter is incremented for each dot or pixel on the screen. In a range where each of the position data is coincident with a count value of the counter, a masking signal is obtained. The masking signal is used for gating picture data, by a gate circuit. The picture data which outputted from the gate circuit is converted into a video signal which is then applied to the monitor.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • A63F 9/24 - Jeux utilisant des circuits électroniques, non prévus ailleurs
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G09G 5/14 - Affichage de fenêtres multiples
  • H04N 5/272 - Moyens pour insérer une image de premier plan dans une image d'arrière plan, c. à d. incrustation, effet inverse

41.

STILL PICTURE DISPLAY APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE DEVICE USED THEREIN

      
Numéro de document 02049899
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-08-26
Date de disponibilité au public 1992-02-28
Date d'octroi 1998-06-30
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Mukai, Takuo

Abrégé

A still picture display apparatus displays a still picture in which characters each composed of combination of a predetermined number of dots on a raster scan monitor in accordance with character data and program data both stored in an external storage device in advance. Offset data of at least one of a horizontal direction and a vertical direction correspondingly to each character is stored in an offset table formed in the external storage device. A picture processing unit determines an address on the basis of the offset data and at least one of a horizontal position and a vertical position, and reads video data from a video data memory according to the address to apply to the raster scan monitor.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G06T 3/20 - Translation linéaire d'une image entière ou d'une partie d'image, p.ex. décalage
  • G09G 5/34 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation pour le mouvement ou pour le défilement
  • H04N 5/262 - Circuits de studio, p.ex. pour mélanger, commuter, changer le caractère de l'image, pour d'autres effets spéciaux
  • H04N 5/272 - Moyens pour insérer une image de premier plan dans une image d'arrière plan, c. à d. incrustation, effet inverse

42.

VIDEO DISPLAY APPARATUS AND EXTERNAL STORAGE DEVICE USED THEREIN

      
Numéro de document 02049900
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-08-26
Date de disponibilité au public 1992-02-28
Date d'octroi 1999-02-16
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Kitagawa, Kumiko

Abrégé

A video display apparatus includes a video data generator which generates video data of a still picture and a moving picture (graphic data) on the basis of still picture pattern, still picture character code, moving picture character code and etc. programmed in an external storage unit in advance. A microprocessor applies, in accordance with priority data for the still picture and the moving picture and mode data both programmed in the external storage unit in advance, first priority data to the video data of the still picture character and second priority data to the video data of the moving picture character, respectively. A priority encoder selects a still picture character or a moving picture character having the highest priority on the basis of the first and second priority data, and applies the number of that character to a decoder. The decoder outputs a gate control signal in accordance with the number. In response to the gate control signal, the video data of the character having the highest priority among the respective still picture character and the moving picture character is outputted from a gate.

Classes IPC  ?

  • G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G06F 17/00 - TRAITEMENT ÉLECTRIQUE DE DONNÉES NUMÉRIQUES Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des fonctions spécifiques
  • G06T 15/40 - Suppression de parties cachées
  • H04N 5/262 - Circuits de studio, p.ex. pour mélanger, commuter, changer le caractère de l'image, pour d'autres effets spéciaux
  • H04N 5/272 - Moyens pour insérer une image de premier plan dans une image d'arrière plan, c. à d. incrustation, effet inverse

43.

DIRECT MEMORY ACCESS APPARATUS IN IMAGE PROCESSING SYSTEM AND EXTERNAL STORAGE DEVICE USED THEREIN

      
Numéro de document 02049914
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-08-26
Date de disponibilité au public 1992-02-28
Date d'octroi 1996-05-28
Propriétaire
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Otake, Masahiro
  • Takahashi, Toyofumi
  • Nishiumi, Satoshi
  • Yamamoto, Hitoshi

Abrégé

A direct memory access apparatus includes a CPU, and data of one byte or more to be transferred is stored in a working RAM of the CPU or an external storage unit. The external storage unit includes a memory cartridge or a CD-ROM, and stores parameter data including the number of data to be transferred, a first address and second address for direct memory access, and etc. Prior to a start of the direct memory access, the parameter data is read and, when a horizontal blanking signal is generated from a counter included in a video processor, the data is read from the working RAM or the external storage unit in accordance with the first address value and the data is transferred to an internal memory of the video processor in accordance with the second address value.

Classes IPC  ?

  • G06F 13/28 - Traitement de demandes d'interconnexion ou de transfert pour l'accès au bus d'entrée/sortie utilisant le transfert par rafale, p.ex. acces direct à la mémoire, vol de cycle
  • G06F 3/14 - Sortie numérique vers un dispositif de visualisation
  • G06F 13/30 - Traitement de demandes d'interconnexion ou de transfert pour l'accès au bus d'entrée/sortie utilisant le transfert par rafale, p.ex. acces direct à la mémoire, vol de cycle avec commande prioritaire
  • G06T 1/00 - Traitement de données d'image, d'application générale
  • G09G 1/16 - Dispositions ou circuits de commande présentant un intérêt uniquement pour l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques utilisant des tubes à faisceau concentré unique le faisceau traçant une trame de balayage indépendante de l'information à visualiser, cette dernière déterminant les parties de trame devant être rendues respectivement visibles et invisibles à trame en coordonnées rectangulaires s'étendant sur toute la surface de l'écran, c. à d. à trame de balayage du type télévision

44.

CONTROLLER FOR A GAME MACHINE

      
Numéro de document 02048167
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-07-30
Date de disponibilité au public 1992-02-10
Date d'octroi 1995-01-31
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Inoue, Yoshihiro
  • Ashida, Kenichiro

Abrégé

ABSTRACT OF THE DISCLOSURE A controller for a game machine includes a flat shaped housing. A direction designating operator is formed on the left side of upper surface of housing, and operation designating operator is formed on the right side. An operation designating operator is provided on a front side surface of the housing. The operation designating operator includes a key switch formed on the left side of a front side surface of housing, and a key switch 14b formed on the right side. Left and right ends of the controller for a game machine are held between left and right palms to be used. While holding controller for a game machine, a player operates direction designating operator by his left thumb, operates operation designating operator by his right thumb. Further, player operates key switch by his left index finger or middle finger placed on the front side surface of housing, and operates key switch by his right index finger or middle finger. In this manner, various and many switches of the controller for a game machine of the present invention can be operated, with very little movement of hands of a player holding the controller.

Classes IPC  ?

  • H01H 13/70 - Interrupteurs ayant un organe moteur à mouvement rectiligne ou des organes adaptés pour pousser ou tirer dans une seule direction, p.ex. interrupteur à bouton-poussoir ayant une pluralité d'éléments moteurs associés à différents jeux de contacts, p.ex. claviers
  • A63F 13/06 - utilisant des moyens actionnés par le joueur pour commander la position d'une zone spécifique sur l'affichage
  • G06F 3/023 - Dispositions pour convertir sous une forme codée des éléments d'information discrets, p.ex. dispositions pour interpréter des codes générés par le clavier comme codes alphanumériques, comme codes d'opérande ou comme codes d'instruction
  • H01H 9/02 - Supports, enveloppes ou capots

45.

GAME APPARATUS AND MEMORY CARTRIDGE USED THEREFOR

      
Numéro de document 02045072
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-06-20
Date de disponibilité au public 1991-12-23
Date d'octroi 2000-01-18
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Yamamoto, Masao
  • Harada, Takahiro
  • Yamanaka, Masaru

Abrégé

A player initially sets the degree of difficulty of a display type game, and if desired, more than one player may participate with each player selecting an associated level of difficulty. First and second objects having different shapes, e.g. capsules and viruses, and different characteristics, e.g. different colours or shadings, are displayed in a predefined display area. First objects are generated based on random number data stored in a ROM and displayed as "falling" in a vertical direction across the predefined display area. Coordinate positions of the first objects on the display are changed by a player operating a controller. Second objects are displayed at arbitrary positions in the display area based on random number data. If a prescribed number of at least a portion of first objects and/or second objects having the same type characteristics are detected as being continuously aligned in a vertical or lateral direction, those continuously aligned objects are erased. Remaining portions of first objects (or remaining first objects) previously supported by erased objects are displayed as falling in the vertical direction to the lower region of the prescribed display area. When all second objects are erased, the game is successfully completed.

Classes IPC  ?

  • G06F 19/00 - Équipement ou méthodes de traitement de données ou de calcul numérique, spécialement adaptés à des applications spécifiques (spécialement adaptés à des fonctions spécifiques G06F 17/00;systèmes ou méthodes de traitement de données spécialement adaptés à des fins administratives, commerciales, financières, de gestion, de surveillance ou de prévision G06Q;informatique médicale G16H)
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement

46.

ANIMATION DISPLAY UNIT AND EXTERNAL MEMORY USED THEREFOR

      
Numéro de document 02051655
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1991-02-04
Date de disponibilité au public 1991-08-06
Date d'octroi 1997-04-22
Propriétaire
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Takahashi, Toyofumi
  • Miyoshi, Michitaka
  • Otake, Masahiro
  • Nishiumi, Satoshi

Abrégé

A moving picture display apparatus comprises a main body and an external memory detachably mounted on the main body. The main body of the moving picture display apparatus is provided with a video data memory for storing therein graphic data of characters which constitute objects. A program data memory of the external memory has object data of an object to be displayed on a raster-scan type monitor, i.e., color pallet data, object name data, vertical position data, horizontal position data, object size selection data and size designation data and etc., all of which have previously been stored therein. Object data of an object to be displayed during the next vertical period is read from the program data memory so as to be stored in an object attribute memory. An inrange detection circuit makes a decision as to whether or not an object is in an inranged state, based on the vertical position data, the size selection data and the size designation data, and also makes a decision as to whether or not the object is in the inranged state, based on the vertical position data, the size selection data and the size designation data.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • G06T 15/70 -
  • G09G 5/42 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins en utilisant une mémoire d'affichage sans correspondance fixe de position entre le contenu de la mémoire d'affichage et la position d'affichage sur l'écran

47.

VIDEO PROCESSING APPARATUS

      
Numéro de document 02037909
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1990-07-26
Date de disponibilité au public 1991-02-02
Date d'octroi 1994-02-01
Propriétaire
  • RICOH CO., LTD. (Japon)
  • NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Takahashi, Toyofumi
  • Miyoshi, Michitaka
  • Otake, Masahiro
  • Nishiumi, Satoshi

Abrégé

ABSTRACT A video processing apparatus includes a VRAM in which image data of an original background picture is stored. An address of the VRAM in a case where the original background picture is rotated and enlarged or reduced is calculated by a background picture address control circuit on the basis of constants set by a CPU. Color data of the background picture at the time of rotation processing and enlargement or reduction processing is read from the address of the VRAM, and a video signal is generated by the color data.

Classes IPC  ?

  • G09G 5/36 - Dispositions ou circuits de commande de l'affichage communs à l'affichage utilisant des tubes à rayons cathodiques et à l'affichage utilisant d'autres moyens de visualisation caractérisés par l'affichage de dessins graphiques individuels en utilisant une mémoire à mappage binaire
  • G06T 3/00 - Transformation géométrique de l'image dans le plan de l'image
  • G09G 5/391 - Circuits pour modifier la résolution, p.ex. des formats variables de l'écran
  • G09G 5/395 - Dispositions spécialement adaptées pour le transfert du contenu de la mémoire à mappage binaire vers l'écran

48.

PROTECTION SYSTEM FOR A MEMORY CARTRIDGE

      
Numéro de document 02031506
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1990-04-19
Date de disponibilité au public 1990-10-21
Date d'octroi 1995-01-10
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s) Okada, Satoru

Abrégé

A memory cartridge which may be loaded in an attachable/detachable manner to a data processing apparatus, such as a hand-held electronic game machine, includes logic control circuitry, a program read only memory (ROM), a bank changing circuit, and external random access memory (RAM). The external RAM is backed-up by a battery. First key data and second key data are prestored in the program ROM. After the data processing power source is turned-on and the power source voltagereaches a predetermined value, a reset signal is provided to the memory cartridge. Only when the first key data read from the program ROM and the reset signal are both detected is the external RAM accessible by the data processing apparatus. When second key data are detected, the data processing apparatus is inhibited from accessing the external RAM.

Classes IPC  ?

  • G11C 5/00 - MÉMOIRES STATIQUES - Détails de mémoires couverts par le groupe
  • G06F 12/14 - Protection contre l'utilisation non autorisée de mémoire
  • G11C 5/14 - Dispositions pour l'alimentation
  • G11C 7/22 - Circuits de synchronisation ou d'horloge pour la lecture-écriture [R-W]; Générateurs ou gestion de signaux de commande pour la lecture-écriture [R-W]
  • G11C 7/24 - Circuits de protection ou de sécurité pour cellules de mémoire, p.ex. dispositions pour empêcher la lecture ou l'écriture par inadvertance; Cellules d'état; Cellules de test
  • G11C 8/18 - Circuits de synchronisation ou d'horloge; Génération ou gestion de signaux de commande d'adresse, p.ex. pour des signaux d'échantillonnage d'adresse de ligne [RAS] ou d'échantillonnage d'adresse de colonne [CAS]

49.

PORTABLE POWER SUPPLY

      
Numéro de document 02010066
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1990-02-14
Date de disponibilité au public 1990-08-16
Date d'octroi 1996-01-02
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Shirai, Ichiro
  • Sakuragi, Kazuhiko

Abrégé

A portable power supply has a body case, an attaching portion, an input portion, a voltage lowering portion, a storage battery, an output portion and heat radiating means. The body case has two opposing major surfaces and two sections divided by a prescribed reference line. The attaching portion is provided on one of the major surfaces for detachably attaching the power supply to a human body. The input portion and the output portion are positioned in one of the sections to be exposed from the body case. The input portion is connected to a commercial power source, and the output portion is connected to a prescribed electronic device. The voltage lowering portion lowers power from the input portion. The storage battery is charged by the output from the voltage lowering portion. The heating radiating means is provided on the other one of the major surfaces of the body case and makes the heat radiation of the other one of the major surfaces higher than that of the one of the major surfaces. Center of gravity of the portable power supply is positioned in the other one of the two sections.

Classes IPC  ?

  • H02J 15/00 - Systèmes d'accumulation d'énergie électrique
  • H01M 2/10 - Montures; Dispositifs de suspension; Amortisseurs; Dispositifs de manutention ou de transport; Supports
  • H01M 10/46 - Accumulateurs combinés par structure avec un appareil de charge
  • H02J 7/00 - Circuits pour la charge ou la dépolarisation des batteries ou pour alimenter des charges par des batteries

50.

SYSTEM FOR PREVENTING THE USE OF AN UNAUTHORIZED EXTERNAL MEMORY

      
Numéro de document 02007434
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1990-01-09
Date de disponibilité au public 1990-07-10
Date d'octroi 1995-09-19
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s) Okada, Satoru

Abrégé

A hand-held electronic game machine (10) includes a computer (22) accommodated in a case (12) and a liquid crystal display (LCD) panel (14) provided at an upper portion of a front surface of the case. When an external memory (16) is inserted to a receiving port (68) formed on a rear surface of the case at a portion opposite to the LCD panel, a first character data being set in advance in the computer (22) is compared with a second character data stored in a predetermined area of the external memory (16). Prior to such comparison, the computer displays the characters represented by the second character data on the LCD panel. If the first and second character data are coincident with each other, the computer (22) can access to the external memory (16). During the progression of the game in accordance with a game program of the external memory, the game character can be moved by operating a direction designating key (18) provided at the left side in a portion below the LCD panel (14) of the front surface of the case, and the action manner of the game character can be determined by operating an action key (70) provided at the right side in the portion below the LCD panel. A start key (72) and select key (74) are arranged between the direction designating key (18) and the action key (70).

Classes IPC  ?

  • G06F 12/14 - Protection contre l'utilisation non autorisée de mémoire
  • A63F 13/00 - Jeux vidéo, c. à d. jeux utilisant un affichage à plusieurs dimensions généré électroniquement
  • A63F 13/10 - Commande du déroulement du jeu, p.ex. début, progression, fin
  • G06F 21/00 - Dispositions de sécurité pour protéger les calculateurs, leurs composants, les programmes ou les données contre une activité non autorisée

51.

HAND-HELD GAME APPARATUS

      
Numéro de document 01211216
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1983-09-07
Date d'octroi 1986-09-09
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s)
  • Okada, Satoru
  • Yokoi, Gunpei

Abrégé

ABSTRACT OF THE DISCLOSURE A hand-held game apparatus includes two housings coupled together in a foldable manner. Each housing is pro- vided with a liquid crystal display panel. Game characters which are able to move to different positions for playing a game are formed on the respective display panels. There are two actuators on one housing for operation by a player. A control unit is housed in one of the housings and is able to control movements of the game characters on the respective panel in response to operation of the actuators.

52.

DISPLAY

      
Numéro de document 01215536
Statut Délivré - en vigueur
Date de dépôt 1983-09-02
Date d'octroi 1986-12-23
Propriétaire NINTENDO CO., LTD. (Japon)
Inventeur(s) Yokoi, Gunpei

Abrégé

ABSTRACT OF THE DISCLOSURE A game apparatus for a video game has a mirror in a housing and forming a viewing surface, the housing having a light transmitting portion for the entry of light from above. A liquid crystal plate below and close to the light transmitting portion inside the housing transmits light from the light transmitting portion to display characters on the viewing surface and has display segments which become transparent when driven, with color filters facing a surface of the plate. The filters include regions facing the display segments, at least two of the regions of the color filters being of different colors. The mirror reflects light from the viewing surface to a viewer in an outgoing direction after transmission through the plate to the mirror. Display control circuitry in the housing drives the liquid crystal plate for playing a game and operating devices located forward of the mirror below the light transmitted in the outgoing direction are connected to the display control circuitry for providing operation signals for the display control circuitry.

Classes IPC  ?

  • G09F 9/00 - Dispositifs d'affichage d'information variable, dans lesquels l'information est formée sur un support, par sélection ou combinaison d'éléments individuels